بطور کلی در ایران دو مدل نرم افزار سی ار ام داریم:
در ادامه به بررسی قیمت هر دو نرم افزار می پردازیم:
شما برای هزینه نرم افزار CRM نصبی یکبار پرداخت انجام می دهید و مادام العمر از آن بهره می برید. تنها پرداخت هایی که ممکن است در آینده داشته باشید شامل پشتیبانی، ارتقاء یا توسعه می باشد.
این مدل نرم افزار CRM بدلیل عدم نیاز به تمدید اشتراک و صرفه اقتصادی در دراز مدت از محبوبیت زیادی برخوردار است. از طرف دیگر قیمت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری که پرداخت می کنید علاوه بر هزینه نرم افزار شامل پشتیبانی و آموزش نیز می باشد.
شروع قیمت نرم افزار از حدود 900.000 تومان می باشد و تا بسته به امکانات مورد نیاز تا چند ده میلیون تومان نیز ادامه دارد.
نوع دیگر نرم افزارهای CRM، سی ار ام های کلود می باشند. این نوع از نرم افزارها نیاز به نصب نداشته و سرویس دهنده با دریافت حق اشتراک اجازه استفاده از نرم افزار را به آن ها می دهد.
این نوع نرم افزار در دراز مدت صرفه اقتصادی ندارد. از طرف دیگر قابلیت های نرم افزار بسته به سرویس دهنده ممکن است محدود باشد.
بطور کلی نرم افزارهای کلود و نصبی شبیه به قابلیت های وبلاگ و سایت دارند. در وبلاگ امکانات مد نظر سرویس دهنده به شما ارائه می گردد اما در سایت شما می توانید قابلیت های جدیدی به نرم افزار اضافه نمایید.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با ساده تر کردن قیف فروش، نگه داشتن داده های مشتری و سازمان دادن به آن ها و ارائه تجزیه و تحلیل های روشنگری می تواند در مدیریت و رشد کسب و کار به شما کمک کند.
چند نمونه از نرم افزار CRM چیست؟
پاسخ: نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به هر راه حل فنی اطلاق می شود که به مشاغل کمک می کند تا ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه را مدیریت کنند. برخی از نمونه های رهبران در صنعت نرم افزار CRM شامل Salesforce، Zoho، HubSpot و Sugar CRM هستند.
منظور از نرم افزار CRM منبع باز چیست؟
پاسخ: هنگامی که یک نرم افزار ادعا می کند منبع آزاد است، به طور معمول بدین معنی است که برخی یا تمام کدهای برنامه نویسی شده برای بررسی و اصلاح در دسترس کاربران است. توسعه دهندگان و برنامه نویسان که می خواهند توانایی شخصی سازی کاملاً نرم افزاری CRM خود را داشته باشند، اغلب راه حل های منبع باز را انتخاب می کنند.
تفاوتهای بین نرم افزار ERP و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟
پاسخ: نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با یکدیگر همپوشانی دارد، بنابراین قابل درک است که سردرگمی مکرر در مورد تفاوت بین ERP ها و CRM ها وجود دارد.
نرم افزار ERP در نظر گرفته شده است تا تقریباً هر جنبه از فعالیتهای یک تجارت را شامل شود، از جمله حسابداری، منابع انسانی، موجودی و تجزیه و تحلیل، و به همین ترتیب، قابلیت های CRM اغلب در نرم افزار ERP ساخته می شوند. نرم افزار CRM به طور خاص در مدیریت اطلاعات مشتری، ورود به سیستم تعامل با مشتری و ذخیره جزئیات مربوط به فروش تمرکز دارد.
منبع:
نرم افزار مدیریت ارتباط با متشری یا CRM، دستیار شخصی و هوشمنذد برای مدیران
قابلیت های نرم افزار CRM در سایر بخش ها
ابزارهای نرم افزار CRM برای خدمات مشتریان
قابلیت های نرم افزار CRM برای بازاریابی مکانیزه
نرم ,افزار ,crm ,مدیریت ,های ,قیمت ,نرم افزار ,افزار crm ,ارتباط با ,مدیریت ارتباط ,با مشتری ,افزار مدیریت ارتباط
درباره این سایت